Hieronder vind u veelgestelde vragen over onze webshop en het bestelproces. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900-1770.

Hoe kan ik eenvoudig hetzelfde bestellen als een vorige keer?

Onder Mijn account > Orderhistorie vindt u uw eerder geplaatste orders. Door op het factuurnummer te klikken wordt de order geopend. Onderaan dit overzicht staat de knop ‘Opnieuw Bestellen’. Als u hierop klikt worden alle producten opnieuw in uw winkelmandje geplaatst.  

Hoe kan ik tarieven in de webshop zien?

De tarieven in de webshop worden zichtbaar nadat u ingelogd bent. Heeft u al een GD Inlogaccount? Klik dan hier om in te loggen. Voor alle GD-diensten kunt u hetzelfde account gebruiken.

Heeft u nog geen GD Inlogaccount? Vraag dan via een van de onderstaande formulieren gratis een account aan.

Hoe kan ik inloggegevens aanvragen?

Voor het bestellen van materialen uit ons magazijn is een GD Inlogaccount nodig. Voor alle GD-diensten kunt u hetzelfde account gebruiken.

Heeft u nog geen GD Inlogaccount? Vraag dan via een van de onderstaande formulieren gratis een account aan.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Binnen drie werkdagen worden alle bestellingen bezorgd. Mochten er problemen zijn met uw bestelling, dan nemen wij telefonisch contact met u op.

Waar wordt mijn bestelling bezorgd?

In stap 2 van het bestelproces heeft u de mogelijkheid om een bestaand afleveradres te selecteren of een nieuw afleveradres in te voeren. Standaard selecteren we het adres dat in ons systeem aan uw relatienummer is gekoppeld.

Onder Mijn account > Openstaande orders kunt u uw openstaande orders inzien. Onder het tabblad Verzending vindt u het door u geselecteerde afleveradres bij de betreffende bestelling. 

Hoe kan ik betalen?

De GD biedt twee verschillende betaalopties: betalen via een factuur of betalen via automatische incasso. 

Factuur

Facturering is de standaard betaalwijze. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een factuur op het bij ons bekende factuuradres. U vindt dit adres onder Mijn account > Bedrijfsgegevens. Als u uw factuuradres wilt wijzigen kunt u bellen met de GD via 0900-1770. 


Automatische incasso
Als u gebruikmaakt van automatische incasso, ontvangt u 1 procent korting op het netto factuurbedrag. Wilt u hiervan gebruik maken, print dan het machtigingsformulier uit, vul het formulier volledig in en stuur het na ondertekening aan de Gezondheidsdienst voor Dieren, t.a.v. BRBS, Antwoordnummer 404, 7400 VB Deventer, Nederland (een postzegel is niet nodig).

De machtiging is geldig vanaf de eerste factuur die u ontvangt na terugzending van het formulier. Voor vragen kunt u contact opnemen via 0900-1770. 

Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?

U kunt uw factuuradres alleen wijzigen door te bellen met onze klantenservice op 0900-1770. 

Wat zijn de verzendkosten van een bestelling?

Per bestelling betaalt u 7,50 euro verzendkosten. Dit wordt automatisch in uw winkelmandje verrekend. 

Waar kan ik terecht met vragen over een factuur?

Voor vragen over uw factuur kunt u bellen met onze klantenservice op 0900-1770 (optie 9).

Kan ik mijn bestelde product ook retourneren?

Over het retourneren van uw bestelling kunt u bellen met onze klantenservice op 0900-1770 (optie 9).

Kan ik mijn order ook annuleren?

Over het annuleren van uw reeds geplaatste order kunt u bellen met onze klantenservice op 0900-1770 (optie 9).

Kan ik ook laboratoriumbepalingen bestellen via de webshop?

Losse laboratoriumbepalingen zijn niet in deze webshop te bestellen. Op onze publieke website is wel een overzicht te vinden met alle labbepalingen.

Veehouders kunnen labbepalingen bij de GD laten uitvoeren via hun eigen dierenarts. Bij water- en mestonderzoek is dit in sommige gevallen ook mogelijk zonder tussenkomst van een dierenarts. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 0900-1770.

Dierenartsen kunnen monsters naar de GD sturen met bijvoeging van het juiste inzendformulier. Op het inzendformulier kunt u aangeven welke bepaling u wilt uitvoeren.